Search here...
TOP
Persoonlijk

Kiz Unique – een kijkje achter de schermen

Hey guys,

Maandenlang is het hier stil geweest, excuses hiervoor! Iets met het leven dat het soms net even te snel aan mij voorbij gaat.

Maar nu dat Kiz Unique terug is, is het ook een mooi moment om Kizomba Blog weer wat leven in te blazen! Veel mensen hebben de afgelopen maanden gevraagd of Kiz Unique terug zou komen.  Ik dacht misschien is het leuk even een kijkje achter de schermen geven 😉 het is namelijk nogal een verhaal. Laten we beginnen bij het begin…

Toen ik begon met schrijven van recensies merkte ik op dat er iets miste, namelijk een feest in Amsterdam. Door een zeer gelukkige loop van omstandigheden kwam ik Owen tegen. We zaten in dezelfde dansles en nadat we samen een keer wat moves hadden geoefend raakten we aan de praat over evenementen. Hij had nog wel wat contacten die misschien konden helpen bij het vinden van een geschikte locatie. Al buiten lopende vroeg hij of ik deze evenementen samen met hem wilde organiseren of dat hij alleen een schakel zou zijn. Ik kan mij het moment nog zo goed herinneren op de hoek bij het Oosterpark in de miezerregen… Mijn gevoel was meteen duidelijk ik moest met hem in zee! En zo begon het avontuur.

Dezelfde middag hadden we beiden meerdere mailtjes gestuurd naar allerlei locaties in Amsterdam. Het toeval was dat we beiden in contact waren met Studio K in Oost. Alleen had ik totaal geen klik met hen terwijl ons beider gevoel zo duidelijk was dat het toch echt Studio K zou worden! Na een paar afspraken, flink wat mailtjes en gigantisch onderhandelen kregen we het dan voor elkaar om Studio K te boeken voor een aantal vrijdagen in 2018. De locatie was gevonden, de juiste data waren vastgelegd en dan nu nog een naam!

En toen was Kiz Unique geboren

Omdat ik al een tijdje met het idee liep om een event te organiseren had ik al het een en ander bedacht. De banners en flyers had ik al als concept design gemaakt. Ik vertelde Owen dat ik het graag Royal Kizz wilde noemen, dat werd het dus niet… Na wat brainstormen kozen we voor Kiz Unique waarbij Unique staat voor het event wat wij willen neerzetten. Misschien heb je het tijdens de events wel gemerkt maar elke editie had een eigen kleur. Deze kleur kwam terug in de flyers, het polsbandje, onze promoshirts en de verlichting in de zaal 😉
De concept designs die ik had gemaakt (ja we ontwerpen en doen alles zelf!) vond Owen iets te enthousiast dus besloten we te gaan voor een strakke en cleane look. Nu met de nieuwe edities van Kiz Unique hebben we het design een heel klein beetje aangepast, maar de look en feel hebben we behouden.

Onze edities liepen als een trein, elke keer probeerden we weer iets te verbeteren, we ademden Kiz Unique en ondanks dat we elkaar niet eens zo vaak zagen zou een stalker jaloers zijn op onze app frequentie. We dachten overal over na, de betekenis van kleuren, de line up van de volgende edities en hoe we onze eigen marketing nog meer konden finetunen. Helaas dachten we over 1 ding niet na en dat werd pijnlijk duidelijk toen we plotseling begin september een mailtje kregen van Studio K dat alle overige edities voor 2018 gecanceld zouden worden. Ook de editie van september… HELP. Ze gingen de zaal ombouwen tot bioscoopzaal en dus konden wij niet meer bij hen terecht. Na wat boze mailtjes, gesmeek en telefoontjes van onze kant waren er een aantal medewerkers van Studio K bereidt om die laatste Kiz Unique editie te werken.

Was dit het begin van het einde?

We staken de koppen bij elkaar en besloten als de wiedeweerga een flink aantal locaties weer te mailen. Als 1 van ons een vrije dag had maakte we een afspraak bij een locatie en hielden elkaar op de hoogte via video’s en foto’s. Bij vrijwel elke locatie was wel iets op te merken, geen parkeermogelijkheden, te kleine zaal, geen geschikte vloer, geen nachtvergunning, geen drankvergunning, geen evenementenvergunning en zo kan ik nog wel even doorgaan. Uiteraard hebben we ook een aantal fijne locaties bezocht en vergevorderde gesprekken gehad, maar wanneer het dan uiteindelijk om de zaalhuur ging…

Ik hoef jullie vast niet uit te leggen dat een zaalhuur van 2500 euro niet te doen is. Daarnaast wilde sommige locaties perse met een baromzet werken soms zelfs naast de zaalhuur. Dat houdt in dat de omzet van de bar een bepaald bedrag moet bereiken (bijvoorbeeld 4000 euro) en dat je als organisatie eventueel aanvult als dat bedrag niet wordt bereikt. Nou… Ook daar hebben we mega bedragen voorbij zien komen met als ultieme klapper €56.000 euro voor 1 vrijdagavond. SLIK

Toen stonden we dus ineens met lege handen! Maandenlang proberen, overal rondvragen, idioot veel mailtjes de deur uitgedaan, sommige locaties gewoon weer benaderd in de hoop dat ze ons zouden matsen. Maar Amsterdam blijkt geen makkelijke markt…

En toen…

Tot die ene dag en we het licht zagen, ik vertelde Owen dat we Vanzz uiteindelijk nooit hadden benaderd. Snel in de mail geklommen en een mail gestuurd, we kregen de volgende dag al een belletje en een paar dagen later zat ik met hen om de tafel. Met groot enthousiasme werd ik verwelkomt en uitgehoord over het dansen, we pakten direct de agenda erbij en prikten een datum voor een ‘try out’. Snel met Owen overleggen en wachten op het mailtje met daarin de bevestiging over de zaalhuur, overige voorwaarden en de datum. Het hele proces liep zo ontzettend smooth…

Het moest simpelweg gewoon zo zijn! Afgelopen week zijn we er samen even langs geweest om de laatste puntjes op de i te zetten en konden we elkaar na lange tijd weer aankijken en tegen elkaar zeggen OM (Owen Mieke) is back in business!

Tot op de dansvloer lieve mensen!

 

Kizomba Blog

«

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *